Biblie

Obchodné podmienky

Tieto Obchodné podmienky nadobudli platnosť dňa 1. novembra 2013.

1. Základné pojmy

PREVÁDZKOVATEĽ:

Slovenská biblická spoločnosť
Mlynská 43
974 09 Banská Bystrica 9

Spoločnosť je zapísaná v živnostenskom registri Obvodného úradu v Banskej Bystrici, číslo 601-8181.

IČO: 22665331
IČ DPH
: SK2020457362

E-mail: obchod@biblia.sk

ZÁKAZNÍK

Zákazník je registrovaný užívateľ spoločnosti Slovenská biblická spoločnosť, ktorý má na základe registrácie možnosť objednať produkty na stránke Prevádzkovateľa.

ZÁSIELKA

Zásielkou sa rozumie tovar, ktorý je súčasťou aktuálnej ponuky Prevádzkovateľa na stránke www.eshop.biblia.sk.

ADRESA DORUČENIA

Adresou doručenia sa rozumie miesto určené Zákazníkom, na ktoré je Prevádzkovateľ povinný zabezpečiť doručenie Zásielky.

ZASIELATEĽSKÁ SPOLOČNOSŤ

Zasielateľskou spoločnosťou sa rozumie Slovenská pošta alebo iný dopravca, ktorý realizuje doručenie Zásielok.

2. Objednávka

Zákazník má možnosť výberu konkrétneho tovaru. Pre potvrdenie objednávky tovaru je potrebná registrácia na stránke Prevádzkovateľa, alebo zadanie svojej e-mailovej adresy a telefónneho číslo v 2. kroku objednávky.

Po odoslaní objednávky bude objednávka spracovaná a na e-mail Zákazníka bude obratom doručené potvrdenie o jej prijatí Prevádzkovateľom. Na uvedenú e-mailovú adresu budú Zákazníkovi v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadne objednávky.

3. Uzavretie kúpnej zmluvy

Po prijatí objednávky Prevádzkovateľ zašle kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky. Týmto dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ktorá sa stáva záväznou pre obidve zmluvné strany (Prevádzkovateľa aj Zákazníka).

4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru, v súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne e-mailom na adrese obchod@biblia.sk alebo telefonicky na čísle 048/413 41 91. Priame náklady na vrátenie tovaru nesie Zákazník. Vrátený tovar nesmie byť poškodený, v opačnom prípade má Prevádzkovateľ právo znížiť sumu vrátenú Zákazníkovi podľa miery poškodenia. Tovar musí byť vrátený Prevádzkovateľovi najneskôr do 14 dní odo dňa, keď Zákazník odstúpil od zmluvy. Tovar nie je možné vrátiť na dobierku. Tovar vrátený na dobierku nebude prevzatý.

Predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa jeho odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar.

5. Zrušenie objednávky

Objednávku je možné zrušiť v prípade, že zásielka ešte nebola Zákazníkovi odoslaná. Zákazník tak môže urobiť telefonicky na čísle 048/413 41 91 alebo e-mailom na adrese obchod@biblia.sk.

Prevádzkovateľ má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Zákazníkovi v požadovanej lehote alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode; pokiaľ sa so Zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení.

Prevádzkovateľ má taktiež právo stornovať objednávku v prípade, že do 7 dní od vytvorenia objednávky nebola na účet Prevádzkovateľa pripísaná úhrada sumy za objednávku ak ide o bankový prevod, PayPal, alebo online platba kartou.

V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri stornovaní objednávky finančné prostriedky vrátené Zákazníkovi v lehote 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Prevádzkovateľom nedohodne inak. Pri platbe platobnými kartami budú peniaze vrátené v súlade s podmienkami zmluvy o akceptácii platobných kariet medzi Prevádzkovateľom a príslušnou bankou.

6. Platba

Všetky ceny tovarov, služieb a všetky ostatné poplatky sú uvádzané s DPH. Cenové akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

Za objednanú Zásielku môže Zákazník platiť nasledovne:

Prevodom na účet Prevádzkovateľa

Zákazník vyznačí v objednávke spôsob platby  „Bankový prevod.  Zákazník zo svojho účtu uhradí platbu, ktorú zobrazí e-shop (variabilný symbol je číslo objednávky). Po prijatí platby na účet Prevádzkovateľa bude objednaný tovar expedovaný Zákazníkovi na adresu doručenia uvedenú v objednávke. O prijatí objednávky, platby aj o odoslaní tovaru je Zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu.

Platba kartou

Zákazník vyznačí v objednávke spôsob platby „Online platobná karta. Pomocou vybranej služby Zákazník uhradí objednávku, jej výšku zobrazuje e-shop (variabilný symbol je číslo objednávky). Po prijatí platby na účet Prevádzkovateľa bude objednaný tovar expedovaný Zákazníkovi na adresu doručenia uvedenú v objednávke. O prijatí objednávky, platbe aj o odoslaní tovaru je Zákazník informovaný prostredníctvom emailu.

PayPal

Zákazník vyznačí v objednávke spôsob platby „PayPal. Pomocou tejto služby Zákazník uhradí objednávku, jej výšku zobrazuje e-shop (variabilný symbol je číslo objednávky). Po prijatí platby na účet Prevádzkovateľa bude objednaný tovar expedovaný Zákazníkovi na adresu doručenia uvedenú v objednávke. O prijatí objednávky, platbe aj o odoslaní tovaru je Zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu.

Platba na dobierku (len na území Slovenska)

Zákazník vyznačí v objednávke spôsob platby  „Dobierka. Po objednaní bude Zákazníkovi e-mailom doručené potvrdenie objednávky. Následne mu bude objednaný tovar pripravený a expedovaný (spolu s faktúrou) prostredníctvom Slovenskej pošty ak nebude dohodnutý iný dopravca. O odoslaní tovaru bude Zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu.

Platba v hotovosti

Zákazník vyznačí v objednávke spôsob platby „Hotovosť na predajni. Po objednaní bude Zákazníkovi e-mailom doručené potvrdenie objednávky. Zákazník zaplatí osobne za objednávku v sídle Prevádzkovateľa a tovar si prevezme, prípadne dohodne s Prevádzkovateľom iný spôsob doručenia.

7. Dodacie podmienky

Preprava sa uskutoční v zmysle zasielateľských a prepravných podmienok Zasielateľskej spoločnosti. Poplatky za doručenie a balenie sú zahrnuté v cene doručenia, ktorá sa automaticky pripočítava k cene objednávky. Cena vygenerovaná e-shopom Slovenskej biblickej spoločnosti po vystavení objednávky je už konečná vrátane vedľajších nákladov. Objednávateľ už neplatí nijaké ďalšie poplatky. Cenu jednotlivých spôsobov doručenia Prevádzkovateľ prispôsobuje aktuálnej tarife Zasielateľskej spoločnosti.

Tovar bude Zákazníkovi odoslaný v priebehu piatich pracovných dní od zadania objednávky.

Ak Zákazník pri vystavení objednávky zadá fiktívnu alebo neúplnú adresu doručenia a doručenie nie je možné realizovať, je Zákazník povinný uhradiť Prevádzkovateľovi poštovné náklady a spracovateľský poplatok Zasielateľskej spoločnosti.

V zmieňovaných prípadoch nevzniká nárok na reklamačné konanie pre objednávateľa, pretože servis, ku ktorému sa firma zaviazala, aj skutočne poskytla, a objednávku sa snažila doručiť.

Ak Zákazník neprevezme zásielku a bude požadovať od Prevádzkovateľa opätovné zaslanie objednávky, cena objednávky bude navýšená o poštovné náklady za predchádzajúcu neprevzatú zásielku.

Ak Zákazník objednávku nepreberie, ani nezdôvodní neprebratie zásielky prijateľným dôvodom, Prevádzkovateľ má právo odmietnuť tomuto Zákazníkovi zasielanie tovaru na dobierku.

8. Záväzky Prevádzkovateľa a Zákazníka

Prevádzkovateľ sa zaväzuje:

  • dodať správny druh Zásielky na základe objednávky Zákazníka v určenej cene,
  • zabaliť Zásielku a odoslať ju v dohodnutej lehote na Adresu doručenia,
  • v prípade, že nie je možné Zásielku doručiť, je Prevádzkovateľ povinný informovať Zákazníka a dohodnúť ďalší postup,
  • zabezpečiť vyhotovenie a doručenie objednávky riadne a s náležitou odbornou starostlivosťou,
  • všestranne chrániť záujmy Zákazníka a zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvie pri realizácii objednávky,
  • zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch registrovaných užívateľov,
  • neposkytovať osobné údaje užívateľov tretím osobám ani ich komerčne využívať, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie objednávky (doručovateľské služby Slovenskej pošty, a. s.).

Zákazník sa zaväzuje:

  • objednať tovar spôsobom, ktorý je stanovený na stránke Prevádzkovateľa,
  • vyznačiť v objednávke kompletnú adresu doručenia, prípadne inú špecifikáciu miesta doručenia,
  • v objednávke uviesť svoje meno, adresu, telefónne číslo a e-mail,
  • uhradiť tovar v stanovenej výške.

9. Záruka

Záručné podmienky sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v platnom znení. Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak, a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Zákazníkom. Poskytnutá záruka sa nevzťahuje na chyby a poškodenia výrobku, ktoré vznikli nesprávnou manipuláciou, nesprávnym používaním alebo nesprávnym ošetrovaním výrobku.

10. Program Overené zákazníkmi

Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

11. Záverečné ustanovenia

Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky. Vo veciach neupravovaných týmito Obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.

Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 15. decembra 2022.